top of page

עיסוי רפואי

עודכן: 5 בנוב׳ 2021

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הדרישה לעיסוי רפואי, מכמה טעמים:


• העידן הטכנולוגי, ששינה את אורח החיים שלנו והביא עמו הרגלי ישיבה ממושכת מול מסכים, הגדיל מאוד את שכיחותן של מחלות ומכאובים אשר לא היו נפוצים בעבר. "מלך הכאבים" למשל, הוא כאב הגב התחתון: בכל רגע נתון, כ-15% מהאנשים סובלים ממנו ברמה כזו או אחרת, וכ-80% מהאנשים יסבלו מאירוע של כאב גב תחתון משמעותי מתישהו במהלך חייהם. העיסוי הרפואי מספק מענה זמין, בטוח ואפקטיבי לכאבים אלה, שעשוי להוות תחליף לשימוש בזריקות ובכדורים ממכרים.


• המודעות ההולכת וגוברת לאורח חיים פעיל ובריא, כחלק מאיכות חיים כוללת שכולנו שואפים אליה, מובילה אותנו להכרה בכך שעיסוי רפואי, בעיקר בגילאים מבוגרים יותר (אבל גם אצל צעירים העוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע) – איננה פינוק או מותרות, אלא היא חלק בלתי-נפרד מאורח חיים נכון ומיטיב. קבלת עיסוי רפואי על בסיס הקבוע היא בגדר רפואה מונעת, שלא רק תשפר את התחושה הכללית, אלא עשויה אף למנוע פציעות ופגיעות שחיקה של הרקמות לאורך זמן.


מהו עיסוי רפואי?


עיסוי רפואי הוא טכניקת טיפול באמצעות עיסוי עמוק של הרקמות הרכות בגוף. במהלך העיסוי הרפואי נעשה שימוש בטכניקות הפעלה, מתיחה והנעה של השרירים והמפרקים (Mobilization) על מנת לשקם את תפקודי התנועה של הגוף והחזרתו לאיזון.


העיסוי הרפואי שייך לתחום הרפואה המשלימה והמונעת, והוא מטפל באופן ייעודי במגוון בעיות כאב ותנועה, כמו: כאבי גב, צוואר, כתפיים, גפיים, פציעות ספורט וכיו"ב, הנובעים משרירים תפוסים, דלקות, ניוון, או הסתיידויות, ובאות לידי ביטוי בכאבים כרוניים, מגבלה בטווחי התנועה, ועוד.


נהוג לחשוב על תחום העיסוי בהקשר של הנאה – פעילות של טיפוח וכיף, אבל העיסוי הרפואי הוא "חיה אחרת" לגמרי – מוטמעים בו ניסיון מקצועי וידע מחקרי רפואי מתקדם, ולכן הוא מהווה אמצעי בדוק, יעיל, ממוקד וזמין לטיפול במגוון בעיות כאב ותנועה.

העיסוי הרפואי מציע פתרון ממשי לכאבים כרוניים, במקרים בהם הרפואה הקונבנציונלית יודעת להציע רק תרופות משככות כאבים, שלא מטפלות במקור הכאב ולכן לא נותנות לו מענה מספק, ובמקרים מסוימים יכול אפילו למנוע ניתוח. לכן, העיסוי הרפואי זוכה להכרה גם בקרב רופאים קונבנציונליים – אורתופדים, רופאי משפחה ועוד, אשר נוהגים להפנות, במקרים מסוימים, את המטופלים שלהם לטיפולי עיסוי רפואי במסגרת הרפואה המשלימה.


כיצד העיסוי הרפואי מטפל בדלקות?


ככלל, דלקות נגרמות ברקמות השונות של הגוף, כמו גידים, רצועות, מפרקים או שרירים, בגלל כשל תנועתי. בישיבה לא נכונה, למשל, או כשאתם מבצעים תנועה חדשה לגוף שלכם, אשר חוזרת על עצמה פעמים רבות במהלך היום, או למשך זמן ממושך. בסיטואציה כזאת נוצרת אספקה לקויה של דם לאותו איבר או מפרק, הגורמת לאזור להתקשח, להתחמם ולהפוך דלקתי. דלקות מסוג זה עשויות לגרום לכאב בדרגות שונות, כאשר בדרגתו הגבוהה הכאב מגביל, ופוגע פגיעה ממשית באיכות חיי הסובלים ממנו.

העיסוי הרפואי משחרר ומרכך את האזור המודלק, ומסייע בהזרמת הדם הטרי לכיוונו באופן מיטבי, כך שתגיע אספקת חמצן לרקמות, ותעזור בהקלת הכאב ובזירוז תהליך ההחלמה הטבעית של הגוף.


עיסוי רפואי אחרי פציעות וניתוחים


הגוף עובר טראומה בפציעה או ניתוח, החל מטראומה ממוקדת ופריפריאלית, וכלה בטראומה מערכתית לגוף כולו. הטראומה היא גם פיזית, המלווה בכאב כרוני, במגבלות בטווח התנועה של המפרקים, בהצטלקויות וכיו"ב, וגם נפשית, המתבטאת בתעוקה ובלחץ הגורמים לכאבי שרירים, קשיי שינה ועוד.


העיסוי הרפואי יכול למלא תפקיד מרכזי בתהליך השיקום – הן בהקלה בסימפטומים שבמהלכו, וכמובן שגם בזירוזו ובשיפור הריפוי שמתרחש בסיומו. לאחר בדיקת מסמכי סיכום האירוע הרפואי ואבחון מצב המטופל בבואו לעיסוי הרפואי, תותאם לו תכנית טיפולים ממוקדת מטרה, שתתמוך בתהליך ההחלמה של גופו, תסייע בהשבת האלסטיות לרקמות "קפואות", בשחרור שרירים תפוסים, ובהרגעה פיזית ורגשית של המטופל.


מה בין משככי כאבים לעיסוי רפואי?

עיסוי רפואי לא יכול לספק מענה הולם בכל מצב. יש פציעות או פגיעות אשר דורשות התערבות רפואית מיידית. הכתובת הראשונה לכאב האורתופדי שלכם היא רופאת המשפחה, שתאבחן ותפנה אותכם לבדיקות נוספות במידת הצורך. לאחר קבלת טיפול רפואי, שיהיה כרוך בהתערבות תרופתית, ולעתים אף כירורגית – יחל תהליך הריפוי וההחלמה של הגוף – וכאן העיסוי הרפואי נכנס לתמונה.


בשלב הזה אנשים רבים עושים טעות נפוצה הנובעת מפחד מפני כאב – וגורמת להם לברוח לפתרון הקל והמהיר: להיכנס למצב של הימנעות מתנועה, ולהסתמך על משככי כאבים. זוהי טעות כפולה:


1. הגוף זקוק לתנועה כדי להחלים! העיסוי הרפואי מספק לו בדיוק את התנועה הנכונה במקומות הנכונים – כדי לזרז את אספקת הדם הטריה לאזור הפגוע, שיזין את הרקמות בחמצן ויפנה מהן את הפסולת שנוצרה מהדלקת.


2. משככי הכאבים ימסכו את הכאב ואולי אפילו יעלימו אותו לגמרי לפרק זמן קצוב – שבסיומו הוא יחזור, ולאחר מכן תזדקקו כבר למינון גבוה יותר של משככי כאבים, או למשככים מסוג אגרסיבי יותר. המשמעות ברורה וקשה: בטווח הקצר יוקל לכם, אבל בטווח הארוך קיימת סכנת התמכרות קשה, במיוחד במשככי הכאבים האופיאטיים, שסופה עלול להיות רע ומר. מיותר לציין שמשככי הכאבים לא פותרים את הבעיה – תפקידם לטפל רק בסימפטום.


העיסוי הרפואי, מספק מעטפת טיפולית רחבה לכאבים אורתופדיים כרוניים מכל הסוגים, ומעניק הקלה מהירה ותחזוקה טובה לאורח חיים בריא בגוף בריא – ללא סיכון, וללא החדרת חומרים זרים לגוף.

למידע נוסף ולקביעת תור לטיפול – צרו עמנו קשר👇





bottom of page