נגב- מרכז רפואה משלימה לטיפול בכאב

 אורנים 1 קומה ב' גבעת שמואל

 077-5251169

 onmedicalspa@gmail.com

שעות קבלה: 

א'-ה' -  20:00-9:00  | יום ו' -  14:00-9:00

יום שבת - סגור

© כל הזכויות שמורות לנגב- מרכז רפואה משלימה וטיפול בכאב

עיצוב ובניית אתרים: www.wixandme.com

  • Google+ - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • g

פציעות ספורט

 

בשנים האחרונות המודעות לשמירה על הבריאות דרך פעילויות ספורט מגוונות תופסת תאוצה וניתן לראות פעילות רבה של ספורטאים חובבים ומקצועיים בפארקים, בחדרי הכושר, על הכביש, בבריכה ובשטח.

כיום המילה מרתון זו כבר מילה שהרבה אנשים משתמשים בה ככאלה שעשו או כאלה שמתכוננים לקראתו.

ספורטאים חובבים חשופים יותר לפציעות ספורט משתי סיבות העיקריות בדרך כלל הם לא עסקו בפעילות ספורט הרבה שנים והם מיד מתחילים להעלות את המאמץ הגופני ללא הדרכה נאותה ואיך להתאמן נכון.

הסיבה השניה היא התעלמות מכאבים והמשך פעילות ספורט בתדירות גבוהה ובעצימות גבוהה לגופם.

לעומתם הספורטאים המקצועיים נמצאים בעומס קבוע של תדירות אימונים גבוהה ומאמץ פיזי גבוה שחושף אותם לפציעות ספורט כמו דלקות, כאבי שרירים, מתיחות של רצועות, דלקות בגידים, וקרעים בשריר.  

 

הגורמים לפציעות ספורט 

 

פציעות ספורט הן תוצאה של מספר סיבות חלקן פיזיות וחלקן מנטליות באופן כללי כל אדם שעוסק בספורט הן ברמה החובבנית והן ברמה המקצועית יחווה פציעת ספורט קלה או קשה.

עייפות מצטברת בשרירים- הספורטאי עושה הרבה יותר ממה שהשריר יכול לשאת מבלי לאפשר לשריר את המנוחה והשיקום שהוא נדרש להם.

תוכנית אימון לקויה– תוכנית אימון שלא בנויה על יכולתו הפיזית של הספורטאי תגרום לפציעת ספורט במהלך ואפילו בתחילת האימונים.

תדירות גבוהה בעומס גבוה- מתאמנים חדשים מתלהבים ומתחילים להתאמן כל יום בעוצמת אימון גבוהה שלא מאפשרת לשרירים להשתקם ולהבנות מחדש.

 התעלמות מכאב – ספורטאים רבים מתעלמים מהכאב ולא מטפלים באיזור שנפגע ובכך הם פוגעים בשריר ובטווח התנועה של המפרק.  

תקופת החלמה- לא נותנים לגוף זמן להחלים מהפציעה וממשיכים להתאמן בזמן פציעה. 

פציעות ספורט יכולות להיות בדרגות פציעה שונות מקלה ועד קשה דרגת הפציעה תלויה במספר גורמים אם המתאמן הוא גבר או אישה, היסטוריה רפואית, מחלות עבר, עצימות האימון, ותדירות האימונים.

הסכנה בפציעות ספורט כאשר הן לא מטופלות הן נהפכות מנזקים קלים לנזקים חמורים. לכן חשוב שבעת פציעות יש לאפשר מנוחה עד שהאיזור מחלים או מתחזק שוב ורק אז לחזור לפעילות וגם החזרה חייבת להיות בהדרגתיות. 

 

איך להקטין את הסיכון לפציעת ספורט

הדרך הטובה והיעילה להימנע מפציעות ספורט היא לפעול כדי למנוע פציעה.

ספורטאי חייב להיות מודע וקשוב לגופו, עייפות וחולשה הם הגורמים שיוצרים את התנאים הטובים ביותר לפציעות קשות.

ספורטאי חייב  לתכנן את האימונים ולחזק את הגוף שלו לפי סוג הספורט שהוא עושה ולדעת מה רמת המאמץ שהוא נדרש אליה.

ספורטאי חייב לראות בטיפולים כמו פיזיותרפיה, עיסוי רפואי ועיסוי ספורטאים חלק בלתי נפרד מתוכנית אימונים כוללת שצריך לתכנן את זמן הטיפולים בהתאם לתוכנית האימון ומועדי התחרויות. (המלצה להגיע כ 24 שעות לפני התחרות להכין את הגוף ו48 שעות אחרי התחרות על מנת לאזן ולנקות את הגוף מחומצות חלב בשריר.) 

 

טיפולי תחזוקה 

עיסוי ספורטאים, עיסוי רפואי,רקמות עמוק, שיאצו, דיקור ועוד הם טיפולים השומרים ומשמרים את הגוף להמשך פעילות תקינה ואיכותית של הספורטאי.

הטיפול משפר את זרימת הדם בסיבי השריר, מפרק את החומצת החלב מהשרירים, מניעים את המפרקים ויוצרים סיכוך טוב יותר במפרקים. משחררים את הגוף מכאב ומעניקים לגוף שיפור בתנועה ומשפרים את היכולת האישית.

ככל שהטיפולים קבועים ומסודרים רמת הסיכון לפציעה חמורה יורדת. 

 

שיקום פציעת ספורט

מספר מטרות ניצבות בפני המטפלים בעת שיקום פציעות ספורט, המטרה הראשונה היא הפחתת הכאב והמטרה השניה היא שיפור טווח התנועה במידה והפציעה היא באזור מפרק.

בעת הפציעה  מערכת העצבים גורמת לשרירי הגוף להתכווץ על מנת להגן על האיזור הפגוע משמעות הכאב היא מסר לגוף שהאזור לא יכול לתפקד והוא בסכנה לכן "האיזור סגור" וחייבים לעצור לטפל בו.  

התעלמות מהכאב תגרום לשינוי תנועה ולאורך זמן, טווח התנועה של המפרק יפגע והשריר יאבד מהגמישות והאורך שלו.

 

טיפול ברפואה משלימה להחלמה מהירה

הטיפול החלמה מפציעת ספורט במסגרת הרפואה המשלימה תלויה במספר גורמים.

הבסיס הראשון להחלמה קודם תלוי במטופל עצמו ברצון ובמוטיבציה שלו/ה לחזור לפעילות מלאה, בגילו, ביכולת האישית להתמודד עם הפציעה וכמובן בעבר הבריאותי שלו/ה

הטיפול בעיסוי רפואי/ספורטאים/שיאצו/רפלקסולוגיה לעבוד עם המטופל נעשה באופן פרטני תוך התייחסות הוליסיטת למוטפל במטרה להפחית את הכאב ולשפר את התנועה על ידי מגע והנעת המפרקים. תוך הנעת והזרמת הדם לאיזור הפגוע הכאב יוריד מעוצמתו.  הנעת מערכת הדם מזרימה יותר דם, מערכת השרירים מתחילה לשחרר את השרירים שהתכווצו במהלך הפציעה ובמידה מעורב מפרק הנעת המפרק מתחילה לשחרר חומר סינוביאלי למפרק ומתחיל תהליך של החזרת התנועה כתוצאה מהשפעה על המערכות מתחיל תהליך של הגוף לאיזון השלד והקלה על הכאבים.

logo-negev_NEW.gif
  • Facebook - Grey Circle
  • G+ - Grey Circle