top of page

כאבי גב תחתון – עיסוי רפואי

עודכן: 24 במרץ 2023

אי אפשר לשבת, לא נוח לשכב, מעייף לעמוד... לא נמאס לכם לסבול מהכאב המציק הזה, שפוגע בכל אספקט בתפקוד שלכם? כאב גב תחתון הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר שבגינן אנשים פונים לרופא: 4 מתוך 5 אנשים צפויים לסבול מממנו בשלב כלשהו בחייהם. מהם הגורמים לו, כיצד נוכל לטפל בו, והאם ניתן למנוע אותו? על כל זאת ועוד – תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם



מהם המאפיינים של כאבי הגב התחתון?


הכאב יכול להיות חמור או מתון, להופיע בפתאומיות, כתוצאה מפעולה או תנועה שביצענו, כמו התכופפות לצורך הרמת חפץ כבד, או פשוט "להתגנב" אל תוך חיינו מבלי שנוכל להניח אצבע על הסיבה הספציפית להופעתו.

הכאב יכול להיות חד או עמום, הוא יכול להקרין לעכוז או לחלק האחורי של הרגל כתוצאה מsciatica- - גירוי או דלקתיות עצבית בגב התחתון, שעלול להגרם מפריצת דיסק.


סימפטומים נפוצים של כאבי גב תחתון הם:

  • "גב תפוס" - שמתבטא בקושי להזיז או לישר את הגב, לקום מישיבה, וכן במגבלת תנועה.

  • התכווצויות שרירים – שרירי הגב התחתון עלולים להימתח ולהתכווץ ללא שליטה, כשהם גורמים לכאב חד, ואינם מאפשרים עמידה, הליכה או תנועה.

  • בעיות יציבה - קושי לעמוד זקוף, עמידה מעוקמת, כאשר פלג הגוף העליון נוטה הצידה במקום להיות מיושר עם האגן.

כאשר כאבי הגב מחמירים, אנחנו, פשוטו כמשמעו – מפסיקים לתפקד.


מהם הגורמים לכאבי גב תחתון?

כאב בגב התחתון יכול להופיע כתוצאה ממגוון של פציעות, מצבים או מחלות, לרבות:

  • מתיחות שרירים, גידים ורצועות הן הסיבה הנפוצה ביותר לכאבי גב תחתון. הם יכולים להגרם מהרמה של חפץ כבד, תנועה לא נכונה, התכופפות, או אפילו עיטוש או שיעול.

  • בעיות בדיסק: הדיסקים החוצצים בין חוליות הגב נתונים ללחץ ולשחיקה, אשר עלולים לגרום לבלט דיסק, או במקרים חמורים יותר – לפריצת דיסק, המאובחן בצילום רנטגן.

  • בעיות מבניות בגב, כמו עקמת (scoliosis) או הצרות בעמוד השדרה (spinal stenosis), עלולים אף הם לגרום לכאבים.

מהם גורמי הסיכון לכאבי גב תחתון?

  • גיל: סטטיסטית, אנשים מעל גיל 30 סובלים יותר מכאבי גב תחתון: הדיסקים החוצצים בין החוליות עשויים מרקמה סחוסית רכה, שנשחקת עם השנים, והשינויים המבניים הנוצרים מכך עלולים לגרום לכאבים.

  • משקל עודף: גורם לעומס על הדיסקים והחוליות, ומגביר את הסיכון לכאבי גב.

  • עיסוק מקצועי ואורח חיים: עבודות פיזיות קשות הכרוכות בכיפוף הגב ובהרמת משאות כבדים עלולות לשחוק את הדיסק, ולחילופין – עבודה משרדית הכרוכה באורח חיים ממועט-תנועה, הגורם להיחלשות שרירי הליבה (בטן, מותניים, גב), שלא יתמכו היטב בעמוד השדרה, ויגרמו לעומס רב יותר על הדיסקים והחוליות.

  • לחץ, דכאון ומתח נפשי עלולים אף הם לגרום לכאבי גב.

כיצד מטפלים בכאבי גב תחתון?

הרפואה הקונבנציונלית מציעה תרופות משככות כאבים ונוגדות דלקות במיננונים משתנים, מכדורים ועד זריקות, לפי הצורך, אולם אלה מחלישים את הכאב באופן זמני בלבד, משום שהם מטפלים בסימפטום לא בבעיה. שימוש במשככי כאבים עלול לגרום להתמכרות, כאשר הבעיה לא נפתרת והכאב חוזר, הגוף מפתח סבילות לתרופות, ונדרש מינון הולך וגדל שלהן – ולכן אינו נותן מענה לכאבי גב כרוניים.


אנחנו מטפלים בכאבי גב תחתון באמצעות עיסוי רפואי, בטכניקות המשלבות עיסוי עמוק של הרקמות הרכות עם הפעלה, מתיחה והנעה של השרירים והמפרקים (Mobilization) על מנת לשקם את תפקודי התנועה של הגב ולהשיבו לאיזון.


בנוסף, משחרר העיסוי הרפואי ומרכך את כל הרקמות הרכות בגב – השרירים, הגידים והפאשיות, ומסייע בהזרמת הדם הטרי אליהן באופן מיטבי, כך שתגיע אליהן אספקת חמצן, ותעזור בהקלת הכאב ובזירוז תהליך ההחלמה הטבעית של הגב מדלקות, במידה ונוצרו כאלה ברקמות.


כבונוס, גורם העיסוי הרפואי לשחרור אנדורפינים לגוף, ובכך תורם לרגיעה כללית ולשיפור מצב הרוח.


אנחנו מאמינים ביכולת הריפוי הטבעי של הגוף מכאבים כרוניים (לאחר שנשללה קיומה של בעיה רפואית אקוטית), באמצעות מגע עמוק ותנועה. לכן אנחנו מעודדים את המטופלים שלנו, במהלך הטיפול, להמשיך להתנועע ולעסוק בפעילות הגופנית המותאמת ליכולותיהם – בד בבד עם קבלת העיסוי הרפואי אצלנו בקליניקה, להשגת התוצאה המיטבית.

 

חשוב לדעת שהפרוגנוזה של כאבי הגב התחתון שלכם תלויה בסיבה להם, ומכיוון שברוב המקרים הסיבה מצויה ברקמות הרכות – שרירים, גידים ופאשיות – סיכויי ההחלמה שלכם מצוינים, והבחירה נמצאת בידיכם!

 

האם וכיצד ניתן למנוע כאבי גב תחתון?

למרות שלא ניתן למנוע את כל סוגי כאבי הגב התחתון – למשל כאב הנגרם כתוצאה מבעיה מבנית בשלד או ממחלה אינם ניתנים למניעה מוחלטת – ניתן בהחלט למנוע פגיעות הגורמות לכאבי גב תחתון, בעזרת כמה פעולות פשוטות:

  • שמירה על משקל גוף תקין;

  • חיזוק שרירי הבטן באמצעות תרגילים (כגון פילאטיס);

  • הקפדה על הרמה נכונה של חפצים כבדים – לכופף את הרגליים במקום הגב, ולהשתדל להימנע מסיבוב פלג הגוף העליון בעת הרמת החפץ;

  • קבלת טיפולי תחזוקה של עיסוי רפואי על בסיס קבוע – אנחנו ממליצים על אחת לחודש לפחות כאשר אין כאבים.

אז אם אתם רוצים להפסיק לסבול מכאבי גב תחתון, לקבל את שגרת חייכם בחזרה ואפילו לשפר אותה – אתם מוזמנים אלינו לקבלת עיסוי רפואי, בפרוטוקול שיותאם בדיוק עבורכם.

והחזירו לעצמכם את הגוף האמיתי שלכם!




bottom of page