top of page

עיסוי רפואי – שיקום אחרי ניתוח מפרק ירך

עודכן: 11 באוק׳ 2020

מפרק הירך

מפרק הירך (Hip joint) הוא מפרק סינוביאלי רב ציריBall and socket ( כדור ושקע )

מפרק הירך מורכב מראש עצם הירך הדומה לחצי כדור והוא מתחבר לשקע בעצם הירך.

הוא מחבר את האגן לרגליים נושא את משקל גופנו ומאפשר לנו תנועה קלה במרחב.

(מפרק דומה למפרק הירךBall and socket הוא מפרק הכתף.)


עיסוי רפואי טיפול שיקום במפרק הירך

עיסוי רפואי כטיפול שיקום למפרק הירך נועד קודם להפחית כאב, להקטין תהליכים דלקתיים ולשמור על הרקמות, למנוע היווצרות קרישי דם, לשפר את יכולת התנועה הביו-מכאנית, לשמר ולחזק את שרירי הבטן, הגב התחתון, האגן, הירכיים והרגליים.

הדבר החשוב בשיקום הוא להגדיל את טווח התנועה של הירכיים במהלך השיקום נרצה להגיע לטווח תנועה מלא כדי לשפר את היציבה של המטופל.

עיסוי רפואי כטיפול שיקום הירך היא, למעשה, שיקום גופני, ומטרתה להשיב את יכולות הגוף לקדמותן ואף לשפר אותן במידה וזה אפשרי.

אם נשווה בין שני מטופלים שעברו בהצלחה ניתוח במפרק הירך – אחד מהם עשה פיזיותרפיה והשני נמנע ממנה – סביר להניח שנמצא את הראשון במצב הרבה יותר טוב מהשני. הראשון, ישפר את יכולותיו והן יחזרו לקדמותן, הוא לא יסבול מכאב או מגבלה (לעתים כן תישאר מגבלה מינימלית) ואילו השני ימשיך לחוות כאבים ותנועתו תהיה מוגבלת משמעותיות בעת ביצוע מגוון רחב של פעולות יומיומיות בסיסיות.

עיסוי רפואי כטיפול שיקום, נחוץ והכרחי להחלמה היא ניתנת במידה בימים הראשונים שלאחר הניתוח, וכרוכה לעתים בכאבים ובאי נוחות. שיקום פיזותרפיה הוא תהליך איטי, ולפעמים נמשך כמה שבועות וחודשים עד שמגיעים להישגים משמעותיים.



שיקום עיסוי רפואי בבית

כיום כאשר ניתוחי החלפת מפרק ירך הפכו להיות ניתוחים "קלים" ומהירים השאיפה של הרופא הוא לשחרר את המנותח הביתה כמה שיותר מהר על מנת שיחזור לשגרת חייו בהקדם.

ללא ספק שהחלק הקשה ביותר בניתוח הוא השיקום האורתופדי אחרי הניתוח, וכאן נדרשת גם מעורבות ומחויבות של המטופל לקידום תהליך ההחלמה והשיקום.

כיום בגלל עומסי התנועה הכבדים וחיפוש מקומות חניה והליכה ארוכה למכון הפיזיותרפיה הפכו את הטיפולים הפרטיים ליעילים ואיכותיים יותר.





bottom of page