top of page

כתף קפואה

עודכן: 12 באפר׳ 2019

כתף קפואה (Frozen Shoulder)


"כתף קפואה" היא פתולוגיה במפרק הכתף הגורמת לכאבי כתף קשים והגבלה בתנועת הכתף. בשלב הראשון הכאבים והמגבלות הן קלות ובשלבים מאוחרים יותר הכאבים מתעצמים תנועת הכתף יותר מוגבלת עד כדי חוסר תנועה.


הגורם לכתף קפואה הם שינויים צלקתיים במעטפת המפרק שגורמים לכיווצה ומונעים את החופש התנועה הגדול שיש במפרק הכתף עד כדי חוסר תנועה מוחלטת.

הגורמים להתפתחות "כתף קפואה אינם ברורים לחלוטין. מעריכים כי פגיעה במעטפת המפרק של הכתף (shoulder capsule) מתפתחת לדלקת חריפה ואחר כך לדלקת כרונית.


סימנים לכתף קפואה

הסימנים הראשונים של כתף קפואה יהיו בעיקר כאבים בכתף, נוקשות ומגבלה בטווח התנועה של הכתף.

בשלב הראשוני של הדלקת השינה על הכתף או סיבוב תוך כדי שינה ילוו בכאבים אשר יעירו אתכם מהשינה.

ככל שהכאבים יתגברו התנועה עם הכתף תקטן וכל פעולה שנרצה לבצע תהיה כרוכה בכאבים עזים למשל להרים את היד כדי לקחת כוס ועד משימות פשוטות יותר שבהם אנו פועלים עם הכתף יהפכו לכואבות ומוגבלות. הפעולה שלנו עם הכתף תצטמצם עד להתקשות מפרק הכתף.

בדרך הכלל אלו יהיו השלבים עד שלא נוכל להרים ולהשתמש בכתף.

בשלב הראשון כל תנועה עם הכתף תהיה מלווה בכאבים ובאופן טבעי נמנע מלבצע את כל התנועה בכתף. זה השלב התחלתי שבו השרירים מתחילים להיות קצרים וכואבים וזה תהליך הדרגתי.

השלב השני בשלב הזה הכאבים פוחתים אך התנועה של הכתף לא מלאה והיא מתחילה לפתח נוקשות עד כדי הגבלת התנועה לחלוטין.

השלב השלישי זה השלב שבו הכאב הופך להיות כאב כרוני, הוא יכאב בכל תנועה של הכתף.


מי יסבול מכתף קפואה?

2-3% מהאוכלוסייה תסבול מכתף קפואה בשלב כל שהוא בחייהם כאשר רוב הסיכויים הם בגילאים 40-60. כל כתף חשופה לפתולוגיה הזאת אך כתף שלא נעה בכל טווח התנועה שלה הסיכוי שלה הוא גבוהה יותר. חולי סכרת חשופים יותר להתפתחות של כתף קפואה.



הטיפול בכתף קפואה

ישנם הסבורים שללא טיפול בכאב ובכתף יכולים לחזור לתפקוד במהלך של שלוש שנים. אך מי רוצה שלוש שנים לסבול מכאב ובעיקר בתנועה מוגבלת?

לכן העיסוי הרפואי הוא טיפול הוליסטי אשר יזרז את השיקום של הכתף על ידי עיסוי הרקמות הרכות של הכתף והנעת המפרק.

בגלל המורכבות של מפרק הכתף ואיתו אנו מבצעים כמעט את כל הפעולות היומיות שלנו השבתה שלו גורמת סוג של "נכות" זמנית שמקשה על התיפקוד השוטף.

העיסוי הרפואי יניע את כל שרירי הכתף ויגרום לזרימת דם טובה שאיתה תתחדש התנועה בשריר, הנעת המפרק תשחרר את המפרק ותאפשר לסיכוך טוב יותר בתוך המפרק.

הטיפול בעיסוי רפואי יזרז את השיקום וההחלמה של הכתף ויחזיר אותה לתנועה למכסימלית.




bottom of page