top of page

מורטון נוירומה – כאבים בכף הרגל – טיפול בגלי הלם

עודכן: 5 בנוב׳ 2021

מהי מורטון נוירומה?


מורטון נוירומה (Morton’s Neuroma), היא מצב בו עצב מרכזי הנמצא בין עצמות המסרק של כף הרגל ניזוק, וגורם לכאב חד. 1 מתוך 3 אנשים יסבלו ממורטון נוירומה במהלך חייהם, כאשר נשים סובלות ממנו יותר מגברים, כנראה כתוצאה משימוש בנעלי עקב.


מהן הסיבות להיווצרות מורטון נוירומה?


הסיבות להיווצרות מורטון נוירומה אינן ברורות, אך יתכן שגירוי היתר על העצב הפלנטרי עקב לחץ, עומס או חבלה, בעיקר אצל אנשים שתעלת העצב שלהם צרה – הוא הגורם להתעבות של העצב ושל הרקמות הסובבות אותו – מה שיוצר את הנוירומה (גידול שפיר המתפתח מרקמה עצבית בעקבות הפגיעה בה ובסמוך אליה).


יש המייחסים את המורטון נוירומה לאחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • נעילת נעליים בעלות עקב גבוה, לאחר שנמצא כי התופעה שכיחה יחסית אצל נשים שנועלות אותן, ושהן גורמות להחמרה במצב;

  • ספורטאים (בעיקר רצים);

  • בעיות מבניות בכף הרגל, כמו פלטפוס, קשת גבוהה, בניון או אצבע פטישנית.


מהם הסימפטומים האופייניים למורטון נוירומה?


הכאב האופייני למורטון נוירומה פוגע בעיקר באצבעות השלישית והרביעית בכף הרגל, ונוטה להופיע בפתאומיות, לרוב בעת הליכה או ריצה, כאשר מעבירים משקל לחלקה הקדמי של כף הרגל. לעתים מקדימה את הכאב תחושת נימול בין אצבעות הרגליים, ובעקבותיה יתפתח כאב מתמשך חד ושורף, בבסיס האצבעות או בשורש כף הרגל. יש המתארים את הכאב כתחושה של חום, עקצוץ, הליכה על להב של סכין, או של אבן קטנה בנעל.


בעת האבחון תבוצע בדיקה פיזיקלית הנקראת "סימן מולדר" (Mulder), בה מופעל לחץ על כף הרגל בחלקה הקדמי, או בדיקת מתיחות. יתכנו גם בדיקות הדמיה כמו אולטרסאונד או MRI, אך הן פחות יעילות כשמדובר בזיהוי של נוירומה קטנה.


כיצד אנו מטפלים במורטון נוירומה?


הבשורה שלנו היא שאין צורך לסבול מכאבי מורטון נוירומה לאורך זמן! אנחנו יודעים לטפל בו בצורה טובה ויעילה במיוחד, באמצעות הטיפול הייחודי שלנו, המשלב עיסוי רפואי עם גלי הלם, שיקל עליכם, ללא תרופות או זריקות, ואולי אפילו יחסוך מכם התערבות ניתוחית בהמשך.


מטרות הטיפול שלנו במורטון נוירומה הינן:

  • הפחתת הכאב;

  • ריכוך רקמת הנוירומה;

  • שיפור התפקוד וחזרה לפעילות מלאה.

איך זה עובד?


הטיפול שלנו במורטון נוירומה, המשלב בצורה ייחודית עיסוי רפואי וגלי הלם, הוכח כיעיל כבר לאחר מספר לא רב של טיפולים. הוא מאפשר למטופלים שלנו לזכות ביתרונות של שתי השיטות בטיפול משולב אחד, איכותי ובטוח, כדי להפיק את המקסימום מהטיפול, ולהעניק לגוף סיוע מיטבי וממוקד בזירוז תהליך הריפוי הטבעי שלו:


1. הטיפול בגלי ההלם, שאינו פולשני ואינו כרוך בכאב, פועל על ידי פירוק ההתעבות הסיבית שנוצרה מסביב לעצב ויוצרת את הכאבים הנלווים לתופעה. גלי ההלם מחדשים את זרימת הדם למקום העצב, ומרככים את הרקמה הסיבית. כתוצאה מכך, הנוירומה תצטמצם, ועימה ייעלמו הכאבים;

2. העיסוי הרפואי מסייע אף הוא להזרמת הדם לאזור הנוירומה, ובנוסף אנו עובדים, בעזרת טכניקות של הנעת מפרקים ומגע עמוק, על שחרור והארכת השרירים, ריכוך הרצועות והגידים, והארכת טווחי תנועה – כל זאת על מנת לאפשר לכם לחזור לדפוסי הליכה ויציבה תקינים ולתפקוד מלא בהקדם.


המטפל שלנו יידע לזהות את מיקום הנוירומה, ולהתאים את פרוטוקול הטיפול היעיל ביותר עבורכם אישית – הן מבחינת מספר הטיפולים, והן מבחינת הרכבם – שילוב גלי ההלם עם העיסוי הרפואי, וקביעת תדירותם ועוצמתם של גלי ההלם בכל טיפול וטיפול.


לסיכום:


אם הכאבים שתיארנו במאמר מזכירים לכם במידה כזו או אחרת את הכאבים שמלווים את חייכם, זה הזמן לקבוע פגישה לאבחון ולטיפול הייחודי המשולב שלנו – שיביא את הקץ לכאבים, ויחזיר אותכם לתפקוד מלא.





bottom of page