עיסוי נשים הרות – כאבי גב תחתון

עודכן: 25 בנוב׳ 2021

יותר ממחצית הנשים סובלות מכאבי גב תחתון במהלך ההריון, ואצל 1 מתוך 10 נשים - הכאבים הללו מגבילים באופן משמעותי את התפקוד היומיומי שלהן. תוכנית העיסוי שלנו לנשים הרות נועדה להביא להקלה משמעותית בכאבים הללו, ולא רק בגב התחתון – אלא גם בגב העליון, בכתפיים, בצוואר וברגליים.


וחשוב לא פחות – התוכנית שלנו מאפשרת לך, ההריונית, לקבל פסק זמן קצר מהעומס שיוצר ההיריון על השרירים שלך, כדי להעניק לעצמך זמן מנוחה וקשב לגופך, לתחושותייך, ולקשר האינטימי שאת יוצרת עם החיים החדשים שנבראים בתוכך.


מהם הגורמים לכאבי גב תחתון במהלך ההריון?

  • עומס יתר בשרירי הגב ושינויים ביציבה: כאשר הבטן גדלה, היא מושכת את מרכז כובד הגוף קדימה, מה שגורם להעמקת השקע בגב התחתון, ומפעיל לחץ על חוליות הגב התחתונות. זו הסיבה שנשים בהריון נוטות לסגל עמידה בה הן מניחות את ידיהן על המותניים ומטות את הגב לאחור, כדי לשמור על איזון הגוף - מה שמגביר את העומס והכאבים בגב התחתון לאורך כל היום.

  • שינויים פיזיולוגיים והורמונליים: בנוסף לשינויים בשרירי הגב וביציבה, מתרחשים בגוף גם שינויים פיזיולוגים והורמונליים שמשפיעים על הגוף במהלך ההריון. כך, למשל, השינויים ההורמונליים גורמים לריכוך של רקמות החיבור והיחלשות המפרקים, ומשפיעים על היציבות שלנו. כמו כן, ירידה בטונוס שרירי הבטן תורמת אף היא לעומס על הרצועות והשרירים סביב עמוד השדרה בגב התחתון.

לכאבים בגב התחתון יש גם מעגל שני של כאבים נילווים:

  • שינוי היציבה משפיע על מערכת השרירים, אך גם על הגידים, הרצועות והמפרקים, וגורם גם לכאבים ברגליים.

  • העומס על שרירי הגב מגיע גם לגב העליון, המושפע בין היתר מגדילת החזה במהלך ההיריון, וגורם לכיפופו קדימה. כתוצאה מכך, הכאב יגיע גם לשרירי הצוואר והכתפיים, ויגרום להם להיתפס, לכאוב, ולהגביל את טווח התנועה בצוואר.

  • כאבים מתמשכים לאורך כל היום, גם אם עוצמתם אינה גבוהה, יתרמו לתחושת הכובד והעייפות האופייניים לתקופת ההיריון, ועלולים לגרום למצב רוח ירוד ולפגיעה בתפקוד הכללי.

מהם יתרונות העיסוי לנשים הרות?

  • העיסוי הייחודי לנשים הרות מקל על כאבי הגב והרגליים, מה שעוזר במיוחד בתקופת ההיריון, בה נשים מעדיפות להמעיט בנטילת תרופות משככות-כאבים;

  • הוא משחרר שרירים תפוסים באמצעות מתיחה נעימה, מאריך אותם ואף יכול לשפר את מוכנותם לתפקוד אופטימלי במהלך הלידה;

  • הוא משקם טווחי תנועה ומשפר את היציבה;

  • הוא מרפה את הגוף ומרגיע, ובכך אף משפר את איכות השינה;

  • הוא ממריץ את הדם, מסייע בשחרור אנדורפינים ובהעלאת מצב הרוח.

מהי התוכנית המיוחדת שלנו של עיסוי נשים הרות?


הריון הוא תקופה קסומה ומיוחדת בחיי האישה. כל הריון הוא יחיד במינו, וילוו לו תחושות ומיחושים שונים משלו. אנחנו מאמינים שהתקופה הזו, עם כל האתגרים הכרוכים בה – צריכה ויכולה לעבור עלייך בצורה הקלה והנעימה ביותר שניתן, כי הזיכרונות ממנה יישארו איתך לאורך כל חייך.

לכן, אנחנו מציעים לך תוכנית מיוחדת לנשים הרות, הכוללת טיפול אחת לשבוע או שבועיים, לבחירתך, להשגת תוצאה מיטבית. הטיפול שלנו מותאם לכל מטופלת באופן אישי, ומתבסס על העקרונות הבאים:

  • העיסוי מתבצע על מיטת טיפולים בשכיבה על הצד, עם תמיכת כריות המאפשרות לך נוחות מקסימלית;

  • העיסוי מתבצע על-ידי מעסים רפואיים מוסמכים ומיומנים בלבד, אשר יודעים באיזה נקודות בגוף מותר ללחוץ במהלך ההיריון, על מנת לשחרר את השרירים התפוסים שלך ולהביא להקלה מיידית – מבלי לסכן אותך או את העובר.

  • העיסוי מתבצע אצלנו החל מהשבוע ה-13, או תחילת השליש השני להריון.

  • אנחנו מעודדים פעילות גופנית מותאמת במהלך ההיריון, ולכן נוכל להמליץ לך על תרגילים שיותאמו למצבך בכל שלב ושלב בהריון, שהרי גופך משתנה בהריון מדי שבוע - ויקלו עליך.

אנחנו תמיד כאן בשבילך! עד שתגיעי אלינו לקליניקה – הכנו עבורך כמה טיפים שיקלו עלייך:

  • נעלי נעליים נמוכות-עקב, אך לא שטוחות;

  • המנעי מהרמת חפצים כבדים;

  • כשאת מתכופפת להרים משהו, כופפי את הברכיים בצורה של "סקווט", במקום להתכופף מהמותניים.

  • אם את עובדת בישיבה, דאגי לכיסא עם תמיכה טובה לגב: תוכלי להיעזר בכרית קטנה שתניחי בין הגב התחתון למשענת הכיסא, ובדרגש להניח אליו את כפות הרגליים.

  • שכבי לישון על הצד, עם כרית בין הרגליים.

  • נסי להקפיד ככל הניתן על יציבה טובה – עמדי ושבי עם גב זקוף כדי להקל על העומס המוטל על עמוד השדרה שלך.

  • צרי קשר מיידי עם הרופא שלך אם כאבי הגב התחתון שלך סובבים גם את הבטן, ואינם עוברים בתוך שעה אחרי מנוחה או שינוי תנוחה.

  • המשיכי לנוע ולהניע את גופך! גם בהריון, ובעיקר בהריון – חשוב לעשות תרגילים מותאמים למצבך, כדי לחזק את שרירי הגב, לשמור על גמישותם ולשחרר אנדורפינים שירימו את מצב הרוח. שילוב של תנועה עם עיסוי רפואי על בסיס קבוע, החל משבוע 13 להריון – הוכח כיעיל מאוד במניעת או הפחתת כאבי גב תחתון.

לסיכום:


"הריון הוא לא מחלה", תמיד אמרו לנו, וזה נכון, אבל הריון הוא בהחלט מצב ייחודי של הגוף והנפש, שמלווה באתגרים וכאבים אופייניים. אפשר ורצוי לעבור אותו יותר בקלות ובנועם – והבחירה בידך. אנחנו מזמינים אותך להנות מתוכנית העיסוי הרפואי המיוחדת שלנו לנשים הרות, כדי להקל על הכאבים שלך, להעניק לך שעה שבועית של רגיעה וקשב לגופך ולחיים החדשים הנוצרים בו, ולהפוך את התקופה הבלתי-נשכחת הזאת לחוויה הטובה והמרגשת שהיא נועדה להיות.