top of page

כאבים בכף הרגל "דורבן" טיפול בגלי הלם

כאבי דורבן  בכף הרגל  





דורבן בכף רגל הוא כינוי לכאבים בכף הרגל הנגרמים בעת דריכה עליה.מתארים את הכאבים בעת הדריכה על כף הרגל-  כתחושה של דקירה כאילו "קוץ דורבן" תקוע בכף הרגל.  

ה"דורבן" הינו גדילה של עצם (רקמה קשה) הפוגעת ברקמה הפנימית (רקמה רכה) של עקב כף הרגל לרוב זה יקרה  ברגל אחת בגלל חלוקת עומס לא שווה בעת הליכה, עמידה, או ריצה.

דורבן בכף הרגל היא בעיה שכיחה אחד מכל עשרה אנשים יסבול מתופעה זו חשוב לדעת שהדורבן בכף הרגל לרוב אינו נוצר מפציעה ישירה אלא באופן הדרגתי מתחיל מכאב קל עד כאבים חזקים לאורך כל היום. 

הכאב המטריד ביותר בכף הרגל יהיה עם הדריכה הראשונה בעת הקימה בבוקר ולאחר מספר צעדים הכאב יפחת או לאחר פעילות גופנית מאומצת . הסיבה לכך מכוון שהאיזור הפגוע מחלים במהלך הלילה הדריכה הראשונה פוצעת אותו מחדש ועל כך הכאב. 

אלה גורמים השכיחים לדורבן ברגל: 

דלקת ברצועת כף הרגל

 דלקת כרונית בכרית העקב 

דלקת בקופסית העקב 

גבשושיות בעקב

תסמונת התעלה הטרסלית

 שברי מאמץ 

 דלקת בגיד אכילס

 סיבות נוספות לדורבן יכולות להיות קרע בגיד, יציבה שגויה, דלקת מפרקים, ציסטה בעצם, הפרעות במערכת העצבים ההיקפית ועוד גורמים נוספים.

 התופעה מופיעה בעיקר אצל אנשים המרבים לרוץ ואנשים בטווח הגילאים שבין 40 ל-60.


הטיפול בדורבן

טיפול בדורבן בכף הרגל יכול להתבצע בדרכים שונות. 

הרפואה המערבית הקונבנציונלית: בדרך כלל מתייחסת בצורה נקודתית ונותנת מענה לסימפטומים בלבד על ידי משככי כאבים או הזרקת קורטיזון ובמקרים חמורים אף יותר באמצעות ניתוח.

הרפואה המשלימה: מטפלת להקלה על הכאב, אך יחד עם זאת מחזקת את שאר המערכות בגוף ומאפשרת לגוף לטפל בדלקות ובמקור הבעיה שבעקבותיה הופיע הדורבן ברגל.

במהלך הטיפול נעשה עיסוי ברגל הפצועה המקיפה את כף הרגל ואת שאר השרירים של הרגל המשפעים על הרקמה ומאפשרים לה להחלים.

הטיפול בגלי הלם מתבצע בסדרה של מספר 5-6 טיפולים מהשלב הראשון תהיה הקלה של הכאב אותו חש המטופל ויפיע פחות על תפקודו היומיומי. בסיום הסדרה בדרך כלל יהיה  ריפוי עמוק ויסודי של הגוף ומערכת החיסונית אשר ימנע מהתופעה או מתסמינים נוספים לפרוץ שוב.


מדרסים לדורבן ברגל

במקרים בהם הכאב בכף הרגל נמשך הרבה זמן והכאב מופיע לאורך כל היום בעוצמה חזקה שמשפיעה על ההליכה במקרים כאלה מומלץ להיעזר במדרסים המאפשרים דריכה קלה יותר. 

לשאלה האם יש צורך במדרס ואיזה מדרס מומלץ במהלך הטיפול הראשון תערך אבחנה על ידי טכנאי מדרסים ובאותו מעמד תתקבל ההצעה הטובה ביותר למטופל שתזרז את ההחלמה.


Negev - רפואה משלימה לטיפול בכאב

אנו מתאימים לכל אחד את הטיפול הנכון והמתאים עבורו באמצעות צוות מטפלים מומחה ומקצועי ביותר השם לנגד עיניו את רווחת המטופל ומאפשר סוגי טיפולים גם בבית הלקוח, והכל על מנת לאפשר לו לחזור במהרה לתפקוד.

bottom of page