top of page

עיסוי רפואי -שיקום מפציעות ספורט

עודכן: 6 בדצמ׳ 2023

טיפול במגע - עיסוי רפואי

כאשר אנו שומעים על מישהו ש"רק נפצע" במהלך אימון או במהלך פעילות ספורט או על מישהו שעבר ניתוח אנחנו לא תמיד לוקחים בחשבון את תהליך השיקום ותקופת ההחלמה שאותה הוא יעבור גם אם הניתוח הצליח או אם הפציעות בשלבי החלמה. פציעות ספורט קרות בעניין של רגע שבו הספורטאי לא מרוכז מספיק או עייף מידיי וכאן פציעת ספורט עלולה להיות חמורה ויכולה גם להיגמר בניתוח.

התאוששות מניתוח ומפציעה לוקחת לפעמים מספר חודשים ולעיתים אף שנים. ניתוחים הם אמנם הכרחיים ומשפרים את חיינו, אך צריך להבין כי כל תהליך פולשני מכניס את הגוף למצב של מצוקה ודורש ממנו להתמודד עם השפעות שונות וכאבים בכל הגוף.

כדי להחלים מהר ולחזור לאיכות חיים טובה נדרש חוסן גופני מסוים לפני ואחרי ניתוח על מנת לאפשר לגוף להתמודד ולשקם את עצמו בצורה אופטימלית ביותר.

ישנם פרמטרים שונים המשפיעים על תקופת השיקום אשר הינם אינדיבידואלים לכל אחד לפי מאפייני הגוף והנפש שלו. כל אדם שעובר פציעה או ניתוח, במיוחד ניתוח אורתופדי זקוק לטיפולי פיזיותרפיה בכדי לחזור לתפקוד. השיקום מתבצע ע"י פיזיותרפיסט ספורט והוא מסייע בעזרת תרגילים ממוקדים לחולה לחזור לניידות מהירה ולשיקום מהיר.


עיסוי רפואי נחשב חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום הגופני מניתוח או פציעה. המטרה של טיפולי השיקום גם להקל על הכאב ע"י שימוש בקומפרסים, ספורט וטיפולים משלימים כמו רפלקסולוגיה, דיקור מערבי, כירופרקטיקה הטיפולים המשלימים תורמים לגוף חוזק הם משפיעים על המערכת החיסונית ומחזקים אותה הם מקלים על כאבים ומאפשרים לעבוד עם השרירים טוב יותר וביעילות רבה.

גם לאחר ניתוח קטן ביותר יש צורך בהתאוששות של כמה ימים לפחות. לרוב החולה נצרך להתמודד גם עם כאבים ותופעות לוואי שונות ואם קיים שינוי חדש במבנה הגוף או בתפקודו יש צורך גם להתרגל למצב החדש, הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. נדרשת להם תמיכה וסידור מחדש של הסביבה שלהם ושינוי הרגלים.


שילוב רפואה משלימה בשיקום מפציעות ספורט

מלבד עיסוי רפואי ישנם צעדים נוספים שניתן לנקוט בכדי להאיץ את ההחלמה של הגוף אחרי פציעת ספורט קלה או קשה וזה על ידי טיפולים מסוגים שונים מתחום הרפואה המשלימה כמו, רפלקסולוגיה ושיאצו. טיפולים אלו יאפשרו לגוף לקבל את החיזוק השרירי והחיזוק החיסוני לו הוא זקוק, יפחית את כאב, יאפשר שינה טובה יותר ישפר ויעודד את מצב הרוח ויתרום להחלמה ביתר מהירות וקלות.


bottom of page