top of page

רפואה משלימה- הגישה הטיפולית

עודכן: 12 באפר׳ 2019

רפואה משלימה מתייחסת למגוון רחב של שיטות טיפול המתייחסות לכאב ושיטות הריפוי משכלול שלם.

כולם תחופי הטיפול ברפואה המשלימה מניחים שגם מצבו הנפשי של המטופל מקבל ביטוי גופני, בגלל הקשר הזה אי אפשר להפריד את הגוף מהנפש.

לפי תפישה זו, בכל ביטוי של כאב או מחלה בגוף עצמו ייתכן שהתנהל תהליך נפשי שבסופו קיבל ביטוי פיסי. הגישה הטיפולית ברפואה המשלימה הכאב הוא סימפטום של הבעיה ולכן צריך לאתר את מקור הבעיה ולטפל בו.

למשל אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון כרוניים המטפל יחפש את המקור העמוק הגורם לכאב, ברגע שהגורם האמיתי יטופל הבעיה תפתר לצמיתות.

את סוגי הטיפולים ברפואה המשלימה אפשר לחלק לשתי השקפות עולם טיפוליות. הראשונה היא הרפואה מהמזרח הרחוק המבוססת על ידע שעבר במסורת המקומית כמו שיאצו, דיקור סיני, טווינה.

השניה היא הרפואה המערבית בגישה משלימה למה שהרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לתת מענה לכאב ולסבל של המטופל. למשל עיסוי רפואי, כירופרקטיקה, פילאטיס, רפלקסולוגיה.

כיום בזכות היכולת להעברת מידע מהיר המערב מתערבב עם המזרח ונוצר שילוב מעניין שמעשיר את המטפל ונותן מענה רחב יותר למטופל.


מה ההבדל והמשותף בין הרפואה הקונבנציונלית והרפואה המשלימה

כפי שתיארנו קודם, הגישה ברפואה המשלימה שגוף ונפש אחד הם הנפש משפיעה על הגוף והגוף משפיע על הנפש. וריפוי ברפואה משלימה בדרך כלל יהיה כתהליך שהמטופל עובר "הדרך הארוכה".

החיים המודרניים שהרחיקו את האנושות מהטבע יוצרת חוסר איזון פיסי ונפשי ולכן הרפואה המשלימה תמצא את הפתרון באיזון הגוף על ידי שיחרור ערוצי אנרגיה שחוסמים בגוף את הזרימה הטבעית.

הגישה ברפואה הקונבנציונלית, היא יותר רפואה מצילה חיים. והיא מתבססת יותר על מחקרים, סטטיסיקות, והיא מטפלת בעיקר בכאב עצמו. הרפואה הקנבנציונלית מעוניינת שהמטופל יחיה ללא כאב והדרך למטרה לפעמים עוברת בתרופות של משככי כאבים, וניתוחים להסרת איבר כזה או אחר.

הרפואה הקונבנציונלית היא חשובה מצילה חיים וובזכות הידע הרב שמצטבר היא גם מצליחה להאריך את החיים.

המשותף של שתי הגישות הטיפולית, קשה לבחור בגישה אחת בלבד והאמת כיום בעולם עם אוטוסטרדת המידע אין צורך לבחור באחת בלבד. הגישה הנכונה היא לשלב בין הגישות לדעת ולהבחין מה עושה טוב ומה עושה רע ולשתי הגישות יש את הטוב שבהם ואת הרע שבהם.


איך אפשר לשלב בין שתי הגישות ?

למשל כאבי גב תחתון – השלב הראשון הוא לפנות לרפואה הקונבנציונלית כדי לאבחן ולהסיר ספק שאין מדובר במחלה הדורשת התערבות מיידית כמו הסרת גידול, או מחלת סרטן.

במידה ונעשו צילומים ונשללו כל הדברים המסוכנים ולאחר תקופה של כחודש שבה ניסתם את משככי הכאבים ככדור או משחה ואתם עדיין סובלים מכאבי גב תחתון זה הזמן לבחון את הפתרונות שהרפואה המשלימה מציעה.

כמו בכל תחומי הרפואה גם כאן אתם צריכים לבצע מחקר איזו גישה טיפולית מעולם הרפואה המשלימה יכול להתאים לכם מכוון שרבים לא מכירים את תחומי הטיפול ברפואה המשלימה לרוב סוג הטיפול וסוג המטפל יבחרו על פי המלצה של קרוב שניסה בעבר טיפול וזה עזר לו.

המלצה היא רק מדד אחד על איכות המטפל אך לא בהכרח הפתרון המתאים לבעיה שלך.

מכוון שהגישה הטיפולית ברפואה משלימה היא הוליסטית ומתייחסת גם לאופי האדם הטיפול צריך להתאים את הטיפול לאופי של האדם ואחר כך לסוג הכאב.

למשל – ישנם אנשים שמגע פיסי לא נוח להם אז עיסוי רפואי יכול עבורם סבל בנוסף לכאב הגב התחתון. ולכן הטיפול ברפלקסולוגיה יכול להתאים יותר מפני שהטיפול יעשה דרך כפות הרגליים.

או אנשים שמפחדים ממחטים הדיקור הסיני יגרום ליותר כאב ולחץ במהלך הטיפול.


למה לבחור בנו?

Negev- - מרכז רפואה משלימה לטיפול בכאב- אנחנו מבינים את צורך בשילוב הנכון של שתי גישות הטיפול ויש ביכולתנו המקצועית לתאים את הטיפול ואת סוג הטיפול למטופל. לדוג' טיפול בדורבן ברגל

ישנן מספר דרכים לטפל בכאב בגישת הרפואה הקונבנציונלית נעזר במכשיר גלי הלם ופיזיותרפיה

בגישת הרפואה המשלימה נציע רפלקסולוגיה, דיקור סיני, או עיסוי רפואי.

חשוב לנו שהמטופלים יקבלו לא רק את הטיפול הטוב ביותר מהמטפלים הטובים ביותר אלא גם את הטיפול הנכון לזירוז החלמה מהירה וטובה.




bottom of page