top of page

חולי סוכרת - מספר דרכים מומלצות לטיפול

עודכן: 12 באפר׳ 2019

טיפול בסוכרת בעזרת הרפלקסולוגיה

בין הטיפולים הקיימים ברפואה המשלימה הרפלקסולוגיה היא בין הטיפולים הבטוחים לאנשים החולים בסוכרת. אחת הבעיות המדאיגות את החולים במחלת הסוכרת היא זרימת הדם ותיפקוד העצבים בכפות הרגליים, כידוע הטיפול ברפלקסולוגיה נעשה בכפות הרגליים והוא מועיל מאוד בזרימת הדם והעצבים בכפות הרגליים. בנוסף ליתרונות הבריאותיים המטפל בוחן את כף הרגל על מנת לזהות חתכים או פצעים שנגרמו בכפות הרגליים, בדיקת כף הרגל חשובה כדי למנוע זיהום מחתכים בכף הרגל העלולים לגרום לסיבוכים קשים מאוד. 


רפלקסולוגיה והשפעה שלה על תסמינים לחולי סוכרת

התסמינים הנפוצים בסוכרת הם נירופתיה ואי זרימת דם באיזורים מקומיים. שני התסמינים האלה גורמים תחושה של עיקצוץ, חוסר תחושה, כאבים, ואפילו אובדן תחושה. בעקבות העבודה הממוקדת בכפות הרגליים כל הגוף מושפע ומתאזן באמצעות איזורים המשפעים על הגוף. ובמיוחד בנקודות הרפלקס הנמצאות בכפות הרגליים.

רפלקסולוגיה לחולי סכרת מסייעת להשיב את האיזון בגוף ומעניקות תחושה כללית של בריאות וחיוניות. הרפלקסולוגיה משפיעה על המערכת ההורמונלית באמצעות השפעה על הלבלב שמעודד ייצור של אינסולין. איזור המפתח שעובדים עליו ברפלקסולוגיה הוא הכבד בשל פעולת העיוד שלו המבצעות עלייה ברמת הסוכר בדם.


הרפלקסולוגיה יעילה גם לטיפול במערכת העיכול והפחתת בחילות וכאבים, או לסייע למערכת השתן שעושה פעילות יתר אצל חולי סוכרת.

את השיפור בבריאות הכללית ניתן לראות באמצעות המפגשים הקבועים שמהלך התקופה אפשר להפחית את התדירות של המפגשים עד למצב שהטיפולים הופכים להיות טיפולי תחזוקה ושמירה על ההישגים של הטיפולים.


הגישה ברפואה הסינית לטיפול בחולי סוכרת

על פי הרפואה הסינית, סוכרת היא תוצאה של חוסר איזון בגוף הנגרם ממצוקה נפשית או תזונה לקויה, חולשה של הטחול או הלבלב. לאחר שמחלת הסוכרת פורצת יש ירידה גם בתפקוד הכליות.

הרפואה הסינית קושרת קשר הדוק לסוכרת לשושה אזורי אנרגיה הנקראים "שלושת המחממים"

המחמם העליון - כולל ראש, גרון, ריאות ולב. דרכם נכנסת אנרגיה לגוף דרך שתייה, אוכל ואוויר לשרירים.

המחמם השני - כולל כיס מרה, טחול, וכיבה שאחראים על עיכול המזון.

המחמם התחתון - כולל מעיים, שלפוחית שתן , כליות וכבד. ואלה מפרידים את המזון בין המה שהגוף צריך לפסולת.

צמא מופרז על פי הרפואה הסינית הוא אחד הסימנים למחלת הסוכרת.


השפעה הדיקור הסיני על מחלת הסוכרת

נקודות הדיקור יקבעו על ידי המטפל המנוסה לאחר שאבחן את המטופל. כל נקודת דיקור אופיינית למטופל על פי סוג הסיבוכים מהם המטופל סובל. למשל למנוע את הבצקות צריך לחזק את פעילות הטחול והכליות ועוד...

הטיפול במחלת הסוכרת הוא נעשה בתהליך ארוך ולשם כך נדרש סדרה של טיפולים המאפשרים את השינויים בגוף ואת ההשפעה של הטיפול.

חשוב להדגיש: אנחנו ב Negev- מרכז רפואה משלימה לטיפול בכאב משלבים את הטיפולים בנוסף לרפואה הקונבנציונלית ותומכים בטיפול הנקבע על ידי הרופא המטפל.


טיפולי פיזיותרפיה לחולי סוכרת

אופי הטיפול בחולי סוכרת באמצעות הפיזיותרפיה יקבע לאחר אבחון של המטופל. סוג התסימנים שמהם המטופל סובל, מצב התקדמות המחלה, ויכולת הפיזית של המטופל.

לאחר המפגש הפיזיותרפיסיטית תבנה תוכנית טיפול שמתאימה ומתבססת על פגישת האבחון.

מטרות הטיפול היא להתמודד ביעילות עם הורדת רמות הסוכר ולשמור על האיזון של רמות הסוכר בדם.

בנוסף תקבע תוכנית אימונים קלה כדי למנוע את הסיבוכים הנלווים למחלה כמו השמנת יתר , וכאבי גב תחתון.

בעזרת הפיזיותרפיסטית המטופל מקבל בטחון ותמיכה בביצוע התרגילים ובכך לחזור מעט לפעילות גופנית החיונית להחלמה.


ניורופתיה סוכרתית

זה אחד השלבים המסוכנים למחלה . זה במצב שבו זרימת הדם אינה תקינה בגלל מחלת הסוכרת וזה מגיע לידי ביטוי בכאבים , עיקצוץ, חוסר תחושה, חוסר נוחות בכפות הרגליים והידיים. הסכנה בנירופתיה סוכרתית שהיא עלולה להתפשט לשאר הגפיים.


בטיפולי פיזיותרפיה תסייע הפיזיותרפיסטית עם מספר טכניקות שיאפשרו זרימה של דם למקום על ידי אינפרא אדום, עיסוי קל, טיפול במים, אימון לשיפור ההליכה והיציבה, חשיפה לאוויר הצח.


היחס האישי של הפיזיותרפיסטית והקשר האישי מאפשר למטופל להיות מחוייב לתהליך ההחלמה ונותן לו מוטיבציה ותמיכה נפשית כדי להתחיל לצאת מהמחלה.


מכוון שהסוכרת משפיעה על כל מערכות הגוף הסיבוכים הפוטנצייאלים הם אינסופיים, במידה ולא מטפלים נכון במחלה.











bottom of page