top of page

תוך שבוע חזרתי לרוץ

עודכן: 13 ביולי 2023

גם תאונה ביתית קטנה יכולה להשבית אותך מכל הפעילויות שאת אוהבת - מי כמו אורלי, ששברה אצבע ברגל, יודעת...

ולכן החלטנו לתת לה לספר על זה בעצמה.


רשות הדיבור לאורלי פורת, סמנכ"לית שיווק ומכירות מלהבים:

"כמו בכל בוקר, גם בבוקר ההוא מיהרתי לצאת מהבית לעוד יום שהמילה 'עמוס' קטנה עליו: עבודה, ישיבות, סידורים – ובערב תכננתי כרגיל לצאת לאימון הריצה שלי.


מפגש לא מתוכנן ומאוד לא רצוי של כף הרגל שלי עם רגל של הספה בסלון הסתיים בשבר באצבע, ששינה לי את כל התוכניות. מי בכלל שם לב לאיבר הקטן הזה שם למטה? רק כשהוא נפגע, ומכאיב כל-כך – את מגלה שהוא מסוגל להשבית אותך מכל הפעילויות שאת אוהבת – להרבה יותר מיום אחד.


אחרי שגילו את השבר בצילום, וקיבעו שתי אצבעות בכף הרגל שלי – כל מה שנותר לי לעשות הוא לצלוע ולהמתין עד שהשבר יתאחה. מיותר לציין שכל הפעילויות הספורטיביות, שהן חלק חשוב ובלתי נפרד מחיי – ריצה, התעמלות, טיולים – נכנסו להקפאה.


אחרי כארבעה שבועות עדיין צלעתי, ועדיין כאב לי – לאו דווקא באצבע השבורה, אלא בכל כף הרגל. כבר היו לי קוצים ובער לי לחזור לספורט – כל מי שמתאמן על בסיס קבוע מכיר את ההרגשה הזאת – שפתאום לוקחים לך האנדורפינים שמייצר הספורט, ואת נכנסת לדכדוך. מעבר לזה: היה לי טיול מתוכנן לנחל דוד, שממש לא רציתי לדחות.


אז פניתי לעופר נגב, עליו שמעתי דרך המלצה. כשהגעתי אליו, דבר ראשון הוא תשאל אותי לגבי מועד הפציעה. כששמע שעברו כבר מעל ארבעה שבועות, ציין כי יש להניח שבפרק הזמן הזה העצם כבר התאחתה, ולכן כל חבישה מיותרת ואף מזיקה: היא מקבעת את אצבעות כף הרגל, ובכך מונעת תנועה לחלוטין מכל השרירים והמפרקים באזור. התוצאה העגומה היא הפוכה בדיוק ממה שאנחנו רוצים שיקרה על מנת שהאזור יחזור לפעילות: החלשות השרירים והאטת זרימת הדם הטרי לאזור, שתפקידו לספק חמצן ולפנות פסולת מהדלקת המקומית.


עופר טיפל ברגל בעיסוי הרפואי, שבתחילה כאב, ובעיקר מכך חששתי. הוא הרגיע אותי, ושחרר את כף הרגל תוך הנעה עקבית של המפרק. מהר מאוד הרגשתי הקלה וירידה תלולה במפלס הכאב, עד כדי שחרור כמעט מוחלט ממנו.


לאחר הטיפול עופר הנחה אותי לא להחזיר את הקיבוע, ולחזור לפעילות הרגילה שלי – תוך הקשבה מלאה לגופי. למרות החשש סמכתי על עופר במאה אחוז, והתוצאות מיהרו להגיע.


כבר בהליכה הביתה מהקליניקה הרגשתי את ההבדל – בהתאם להדרכתו של עופר הקפדתי ללכת בתנועה רגילה במקום הצליעה אליה כבר התחלתי להתרגל, ולהפתעתי חלה ירידה מיידית ומשמעותית בכאב, שנעלם לחלוטין לאחר מספר ימים. תוך שבוע חזרתי לרוץ, ולשגרת הפעילות האהובה עלי – הרבה יותר מהר ממה שציפיתי."

bottom of page