top of page

עיסוי רפואי

עודכן: 18 בדצמ׳ 2018

עיסוי רפואי 


טכניקת העיסוי הייתה בעבר חלק מהרפואה הכללית.

בתקופה היוונית והרומית הכירורגיה ואורתופדיה היו מקצוע אחד הכירורג המפורסם היה אסקלפיוס (שעל שמו קרוי עד היום סכין המנתחים סקלפל).


אסקלפיוס היה בנו של אפולון הוא למד רפואה ובסביבות 1250 לפני הספירה והוא שהקים את בית החולים הראשון האגדה מספרת שאסקלפיוס היה רופא כל כך טוב שהיה מחסור במתים בשאול ולכן זאוס מלך האלים הרג אותו במכת ברק.


שיטות הריפוי של אקסלפיוס התבססו על רפואה טבעית והוליסטית שכללו את המרשמים רפואיים  ומרשמים לפעילות ספורט, עיסוי, שינוי תזונה, טיפולים במים, וגם התערבויות כירורגיות ניתוחיות במקרה הצורך.

היסודות של העיסוי הרפואי מאפייני האבחון של המטופלים וטכניקת הטיפולים נרכשים מעולם הפיזיותרפיה ואורתופדיה. העיסוי הרפואי פותח בארה"ב כאשר שחקרו ומצאו את סגולות המגע ועד כמה הוא תורם לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית. זמן ההחלמה מתקצר והמטופל חוזר לתפקוד עם פחות כאבים ובעיקר משתחרר מהר מבית החולים.


יתרונות העיסוי הרפואי לכאבים

כולם סובלים מכאבים במהלך תקופות החיים אך הכאבים השכיחים בקרב האוכלוסייה הם כאבי  גב תחתון וכאבי צוואר. כולם מייחסים לכאבי הגב את פריצות הדיסק שרופא גילה בצילום בחלק מהמקרים זה נכון ובחלק לא קטן של המקרים זה לא הגורם העיקרי. כי לא תמיד חולית עמוד השדרה הן האשמות העיקריות בכאבים. אנשים יכולים לעבור חיים שלי עם פריצת דיסק ולא להרגיש כאב בגללה.


מהו הטיפול בעיסוי רפואי

 במהלך  טיפול בעיסוי רפואי המעסה הרפואי יאבחן את היציבה של המטופל את המנח של האגן את היציבות של כפות הרגליים ומתוך הנתונים יאבחן ויבין מהו הגורם המשפיע שיוצר את הכאב.

המטפל בעיסוי הרפואי נכנס לעומק השריר ומאפשר זרימת דם חדש בגוף לאזורים הפגועים כתוצאה מזה תהיה זרימת דם מוגברת שתשפיע על הגידים, הרצועות, מערכת הלימפה ומערכות נוספות בגוף.  

אחד היתרונות הבולטים של העיסוי הרפואי הם ביכולות להשפיע על השרירים העמוקים תוך כדי הנעת מפרקים והחזרת האיזון למערכת השלד שעליה אנו נושאים את המשקל הגוף. לשחרר את  סיבי השריר ולאפשר למפרקים טווח התנועה גדול ולשריר להתחזק ולהחלים מפציעה.


מי נדרש לעיסוי רפואי 

כל מי שעוסק בפעילות גופנית כל שהיא לצורך העניין ריקודים הליכה בפארק או כל פעילות גופנית שהיא בתדירות גבוהה ובעומס על השרירים ובמיוחד פעילויות ספורט חובבניות ומקצועית בתחומים אלה העיסוי הרפואי נדרש יותר.

העיסוי הרפואי יעיל וטוב גם לאותם אנשים שלא פעילים פיזית ובעבר סבלו מכאבי גב שמלווים אותם לאורך כל התקופה.

עיסוי הרפואי עוזר בפריצות דיסק, בלט דיסק, כאבי תחתון, בעיות ברכיים, כאבים בכפות הרגליים ועוד...


bottom of page