top of page

שיקום פציעות טיפול בעיסוי רפואי

עודכן: 12 באפר׳ 2019

עיסוי רפואי כטיפול משקם ומרפא


מהם טיפולי ספא:

טיפולי ספא הם בדרך בהגדרה נועדו לטיולים בזמן חופש ומטרתם פינוק.  

לכן הטיפול בספא לגרום לנופשים הרגשה של נעימות ורכות הרי בסופו של עניין הם בחופש והטיפולים נעשים בהתאם לרוח הדברים.


מהו עיסוי רפואי:

עיסוי רפואי הינו שם כולל למגוון רחב של טכניקות טיפוליות במגע, ששואבות אלמנטים מכמה תחומים טיפוליים כמו עיסוי רקמות עמוק, אוסטיאופתיה, פיזיותרפיה.

העיסוי הרפואי מטפל בבעיות רפואיות שונות בתחום האורתופדיה (שריר-שלד), דלקות, כאבים כרוניים, שיקום מפציעות וניתוחים, פציעות בשרירים, הגדלת טווחי תנועה במפרקים, שיקום תנועה, עיסוי רפואי עוזר ומקל על כאבי גב לנשים בהריון ותורם להרגעה כללית של שאר שרירי הגוף.

כיום רופאים רבים מבינים שעיסוי רפואי יכול להיות חלק מטיפול וכאמצעי משלים/אלטרנטיבי לטיפולים הקונבנציונאליים.


עיסוי רפואי התמודדות בטיפול בדלקות:

הגוף מייצר דלקת כדי להתמודד עם פציעה כאבי שריר כתוצאה מפציעה תצייר דלקת בשרירים ובמפרקים הדלקת מתמודדת עם ריפוי במקום הפציעה אך כאשר היא מיוצרת בכמות גדולה היא יוצרת כאב, כאבים מתמשכים לאורך זמן וברצף גורמים לסבל רב ולירידה באיכות החיים.

הרושם שנוצר אצל חלק מהאנשים שהדלקת התופעה שלילית שנוצרת בגוף וצריך להילחם בה בעוד הדלקת היא למעשה תהליך ביולוגי של הגוף המייצר החלמה ראשונית ואיתות למערכת החיסונית לטפל בזיהומים שנגרמו בעקבות הפציעה.

הדלקת גורמת לעליה בחום הגוף כדי לאפשר לזרימת דם מהיר למקום הפצוע, ולכן חשוב לדעת שהגוף נמצא בתהליך ריפוי והנחת קרח על המקום תעזור בהורדת הכאב זרימת הדם לפציעה תאט והורידים והשרירים יתכווצו.



הגוף זוכר גם את הפציעות הישנות:

אנשים טועים בחשיבה שפציעה שקרתה להם לפני שנים רבות לא משפיעה על הכאב שהופיע אצלם לפני שבוע בצורה של כאבי גב או צוואר תפוס.

טעות. צלקת שנשארה ולא טופלה נכון בשחרור של הרקמה, או מפרק שלא עושה את כל התנועה שיש לו  יגרמו לכאבים בעתיד כי הגוף "יפצה את עצמו" בתנועה אחרת על מנת לאפשר לאדם את הפעולה הנדרשת ובדרך כלל זו תהיה תנועה עם הרבה מאמץ עבור השרירים. טיפולי עיסוי רפואי בהנעת המפרקים ושחרור הפשיה והשרירים יכולים לעזור לשקם פציעות גם אם קרו מזמן.

העיסוי הרפואי הוא כלי טיפולי המומלץ לכל אדם המעוניין לשפר את איכות החיים שלו ולקחת אחריות על הבריאות שלו.

תחזוקה של פעם בשלושה שבועות מאפשרת לשמר את הגוף ולתחזק אותו ללא כאבים והגבלות לחזק את המערכת החיסונית ולשפר את הערנות.



bottom of page