top of page

כאבי צוואר מצליפת שוט טיפול בעיסוי רפואי

עודכן: 12 באפר׳ 2019

טיפול בצוואר תפוס 

העולם המערבי מתקדם טכנולוגית וביחד עם ההקדמה נוצרו מקצועות שמאלצים את בני האדם לשבת את רוב שעות היממה בעבודה.

פעם בכדי לדבר עם חבר/ה לעבודה היה צורך לקום מהשולחן וללכת אל השולחן במשרד הקרוב, היום גם את המעט הזה של תזוזה כמעט ולא קיים.

ישיבה זמן מרובה אל מול המחשבים, כפופים על השולחן עם הצוואר ועם הגב יוצרת אצל אנשים רבים כאבי צוואר שמלווים אותנו שעות רבות ולעיתים ימים שלמים. כולנו מכירים את התנועה של ליחת היד אל העורף ועיסוי הצוואר הכואב ולו רק בכדי להקל מעט על הכאב ולהמשיך הלאה את יום העבודה העמוס שלנו. כאב הצוואר שלנו יכול לנבוע ממספר גורמים, יכול להיות ששרירי הצוואר נתפסו ולכן אנו חשים בכאב, יכול להיות שאנו סובלים מפריצת דיסק צווארי, כך או כך הטיפול בכאבי הצוואר על פי עולם הרפואה המשלימה הוא רחב ומאפשר לכל אחד מאיתנו לחיות נטולי כאבי צוואר.


כאבי צוואר טיפול

טיפולים בכאבי צוואר יהיו שונים אם מדובר בטיפול בפריצת דיסק צווארי או בטיפול בצוואר תפוס. פריצת דיסק בצוואר יכולה לנבוע מתנועה חדה של הצוואר, תופעה המאופיינת בשם 'צליפת שוט'. תנועה חדה ופתאומית של הצוואר בעקבות תאונה עלולה ליצור פריצת דיסק צווארי. גורם נוסף יכול להיות הרמה של משאות כבדים על הצוואר, פציעות ספורט ועוד. כך או כך, הטיפול בכאבי צוואר הנובעים מפריצת דיסק יהיו פיזיותרפיה, קיבוע הצוואר עד להחלמה ועוד. טיפול הפיזיותרפיה  וחיזוק שרירי הצוואר מתאימים גם לטיפול בצוואר תפוס, רק ששיטת הטיפול והטכניקה שבו יבוצע הטיפול יהיו שונים במעט.


צליפת שוט

 "צליפת שוט", או בשמו הלועזי ""Whiplash היא כינוי לחבלת צוואר הנגרמת לרוב בעקבות תאונה או טלטול כאשר הגוף נזרק קדימה והראש מוטה לאחור בעוצמה רבה בעקבות האצה או עצירה פתאומית ובשל התנועה המהירה והחדה נגרמים כאבים בצוואר.

כיום המושג "צליפת שוט" מתייחס גם לפגיעה בצוואר בעקבות נפילה (נפילה מאופניים, סוס וכו').. חבלה זו יכולה להסתיים בחבלה קלה ומעט כאב בלבד או יכולה להסתיים בפגיעה נוירולוגית משמעותית עם סכנה על שלמות עמוד השדרה צווארי.

לעיתים הנפגע אינו חש בדבר מיד לאחר התאונה ורק לאחר מספר שעות ואפילו ימים מופיעים תסמינים וכאבים הסימנים השכיחים בצליפת שוט הינם: כאבים בצוואר, אי יכולת להניע את הצוואר לצדדים, כאב חזק מאוד יממה לאחר הפציעה, כאב ראש בעיקר בחלקו האחורי, סחרחורת ובחילות, תחושת נימול ביד, חוסר ריכוז, עצבנות וקשיי הירדמות. חומרת הפגיעה נעשית לרוב ע"י שימוש בכלי אבחנה שונים על מנת לשלול פגיעות שונות. קצב ההחלמה מצליפת שוט תלוי בחומרת הפציעה ונע בין מספר שבועות למספר שנים, לרוב התסמינים יחלפו מעצמם, אולם במקרים מסוימים עלול האדם לסבול מכאב לאורך זמן, מדיכאון ומחרדה.

  ישנם גם תופעות שקורות בתוך הגוף ולאדם אין עליהם כל מושג ויש גם לבחון אותם. הטיפול בפגיעה לרוב נעשית רק באמצעות משככי כאבים, תרופות והנחייה למנוחה.


 לרפואה המשלימה יש פתרונות לטפל בחבלה באמצעות מגע בשרירי הגב והצוואר הטיפול משכך את הכאבים ומעבר לזה גם פועל בטכניקות שונות המאיצות את החלמת המערכות השונות בגוף.


 קיים שוני בין חולה אחד לשני ועל כן גם בחינת הטיפול בNegev- נעשה ומותאם לכל אחד לפי מצבו והסימפטומים מהם הוא סובל. המטופל מקבל טיפול מקצועי ביותר על ידי צוות מומחים המטפלים בו בגישה או בגישה משולבת הנקבעת בתחילת התהליך. 


bottom of page